lördag 10 december 2011

Julshopping

Hur ligger ni till med era julklappsinköp?
Hörde på tv:n för några dagar sedan att julhandeln inte kommit igång ännu men att man räknade med att till denna helg, 10-11 december, skulle Sveriges befolkning ta sig ut i affärerna och börja shoppa loss. Var det så för er, handlade ni julklappar i helgen?  
Själv hann jag faktiskt köpa en klapp i lördags. Medan sonen hade uppvärmning inför helgens handbollsmatch tog jag en snabb tur runt i Eskilstuna, (det var bortamatch). Nöjd med mitt inköp skulle jag sedan hitta tillbaka till hallen och matchen... jag hann i tid men nu förstår jag varför handlarna i Enköping propagerar för att man ska handla på hemmaplan. Det är inte bara det att de vill få ett levande centrum i Enköping, de tänker på oss stackare med dåligt lokalsinne också.  Aldrig hade jag ju gått vilse mellan Paus och Idrottshuset. Hur gick det i matchen då? Jo vinst till Enköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar